Zadanie 2

Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu.
Dla kategorii AM (os. niep.), B1, B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E, T.
- Uruchomienie silnika pojazdu.
- Włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym – jeżeli światła nie włączają się automatycznie.
- Upewnienie się o możliwości jazdy – wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu.
- Płynne ruszenie: zwolnienie hamulca postojowego – w przypadku gdy jest uruchomiony, łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika.
- Dla prawa jazdy kategorii AM (osoba niepełnosprawna na czterokołowcu lekkim lub motorowerze trójkołowym), B1, B – płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w przypadku kategorii AM, B i B1 w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka).
- Dla prawa jazdy kategorii B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E, T płynna jazda do przodu pasem ruchu, cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie dłuższym niż 5 minut.
- Nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk (w przypadku kategorii AM (osoba niepełnosprawna na czterokołowcu lekkim lub motorowerze trójkołowym), B1 i B nie dotyczy linii wewnętrznych ograniczających i wyznaczających pole zatrzymania pojazdu).
- Nienajeżdżanie na pachołki lub tyczki oraz niepotrącanie ich.
- Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu: w przypadku kategorii AM, B1 i B w wyznaczonym polu zatrzymania pojazdu, w przypadku kategorii AM, B1 i B przeprowadzanej pojazdem osoby niepełnosprawnej przystosowanym do jej rodzaju niepełnosprawności, którego długość przekracza długość pola zatrzymania, w odległości nie większej niż 0,5 m od linii ograniczającej pas, w przypadku pozostałych kategorii w odległości nie większej niż 1 m od linii ograniczającej pas. W przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kategorii B+E, C1+E, C+E, D1+E, D, D+E, T dopuszcza się trzykrotne opuszczenie miejsca kierowcy i pojazdu w czasie wykonywania zadania.