Opony
- Opony letnie. Najlepiej sprawdzają się w przypadku temperatur powyżej 7°C. Wyróżniają się dobrą przyczepnością oraz krótką drogą hamowania, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
- Opony zimowe. W oponach zimowych znajdziemy dużą ilość naturalnego kauczuku, dlatego charakteryzują się one miękką strukturą. Używane są podczas jazdy w temperaturze poniżej 7°C. Ponadto odznaczają się specjalnym wzorem bieżnika, zapewniającym przyczepność oraz bezpieczne hamowanie na
wilgotnej lub oblodzonej nawierzchni. - Opony wielosezonowe. Opony wielosezonowe zostały zaprojektowane z myślą o dobrej przyczepności na drogach pokrytych śniegiem, jak i bezpiecznym hamowaniu na suchej oraz mokrej nawierzchni.
We wszystkich rodzajach opon dopuszcza się minimalną głębokość bieżnika 1,6 mm. Dopuszcza się stosowanie łańcuchów przeciwpoślizgowych tylko na drodze pokrytej śniegiem.

Zawieszenie pojazdu
Zawieszenie pojazdu – zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą:
- Elementy prowadzące koło – odpowiadają za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia – np. wahacz, drążek poprzeczny (np. drążek Panharda) lub wzdłużny.
- Elementy resorujące (np. resor piórowy lub sprężyna śrubowa).
- Elementy tłumiące (amortyzator).
Ze względu na budowę zawieszenie dzielimy na:
- Zależne – ruch jednego koła danej osi wpływa na drugie koło (np. sztywny most na resorach piórowych),
- Niezależne – ruch jednego koła danej osi nie wpływa na drugie koło (np. kolumna MacPhersona),
- Półzależne – ruch jednego koła danej osi w niewielkim stopniu wpływa na drugie koło (np. zawieszenia z belką skrętną lub resor piórowy poprzeczny).

Silnik
Silnik składa się z układu zasilania, chłodzenia, rozrządu i smarowania. Jego praca polega na spalaniu mieszanki benzyny i powietrza, co powoduje zwiększenie ciśnienia, które naciska na tłok, pracujący w cylindrze. Powstaje moment obrotowy, który za pomocą kolejnych układów zostaje przełożony na układ napędowy, wprawiający koła w ruch.
