fbpx
  • Skrzyżowanie z ruchem okrężnym klasyczne, jednopasowe. Jeden pas ruchu ogranicza ilość punktów kolizyjnych z innymi uczestnikami ruchu.
  • Skrzyżowanie z ruchem okrężnym klasyczne, wielopasowe. Wyznaczone lub niewyznaczone pasy ruchu na skrzyżowaniu można zmieniać w zależności od wykonywanego manewru. Przy niektórych manewrach podczas poruszania się po skrzyżowaniu występuje obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pojazdom jadącym sąsiednim pasem ruchu.
  • Skrzyżowanie z ruchem okrężnym tzw. „półturbinowe”. Ograniczona swoboda przy zmianie pasa ruchu. Zwiększone bezpieczeństwo podczas opuszczania skrzyżowania ze względu na wyznaczone pasy ruchu w zależności od obranego kierunku.
  • Skrzyżowanie z ruchem okrężnym tzw. „turbinowe”. Bardzo ograniczona swoboda przy zmianie pasa ruchu. Kierunek ruchu na skrzyżowaniu wyznaczają kierunkowe pasy ruchu, którymi pojazd porusza się podczas przejazdu przez skrzyżowanie. Zwiększone bezpieczeństwo podczas opuszczania skrzyżowania i zminimalizowana ilość punktów kolizyjnych z innymi uczestnikami ruchu.
  • Skrzyżowanie z ruchem okrężnym kierowane sygnalizacją świetlną. Ruch otwierany i zamykany za pomocą sygnalizacji świetlnej.